BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink


Domnul prim ministru liberal Tăriceanu

alături de candidaţii la europarlamentare, d-na Renate Weber şi gorjeanul Victor Banta

 

 

GUVERNUL TARICEANU ESTE CEL MAI PERFORMANT

GUVERN DIN CÂTE A AVUT ROMÂNIA DUPĂ 1989

 

INTEGRARE EUROPEANA

Îmbunătăţirea convergenţei reale este reflectată şi de apropierea PIB/loc de media europeană.

PIB/LOCUITOR LA PPS (paritatea  de cumpărare standard)- % din UE 25 

2004-32%,      2005-34%,       2006-35,9%

 

POLITICA IN DOMENIUL EDUCATIEI

 - acordarea de burse şcolare

 - asigurarea transportului şcolar

 - asigurarea rechizitelor şcolare pentru elevii care provin din familii cu venituri reduse

 - asigurarea de produse lactate şi de panificaţie pentru copiii preşcolari şi pentru elevii din clasele I-IV

 - asigurarea unui ajutor financiar de 200 euro în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare de către elevi şi studenţi

Prin programul naţional „Bani de liceu”, Guvernul a asigurat o bursă lunară de 180 lei pentru elevii din familii defavorizate socio-economic, în vederea continuării studiilor după clasa a VIII-a în învăţământul liceal sau în şcolile de arte şi meserii.

            Identificarea nevoilor de reabilitare pentru 50 de şcoli din mediul rural şi demararea elaborării proiectelor de reabilitare;

            Alocarea sumei de 100 milioane euro pentru reabilitarea şcolilor din mediul rural;

 alocarea a 40 milioane euro pentru dotarea şcolilor din mediul rural cu materiale didactice şi echipamente informatice.

Dotarea a 1500 de şcoli din mediul rural cu mobilier didactic şi a 500 de şcoli cu alimentare cu apă;

 

BANI MAI MULŢI PENTRU FINANŢAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR

- fondul de burse a fost mărit cu 25%

- subvenţiile pentru cămine şi cantine au crescut cu 29%

- fondurile alocate pentru transportul studenţilor au crescut cu 54%

REFORMA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR

            Emiterea de acte normative pentru transpunerea în sistemul de învăţământ superior din România a unor “direcţii de acţiune” ale Procesului Bologna precum:

            - reforma studiilor doctorale prin reorganizarea acestora ca ciclul III de studii universitare (în conformitate cu recomandările Conferinţei Ministeriale de la Berlin din anul 2003), derulat în “şcoli doctorale”.

            - reforma studiilor de masterat prin reorganizarea acestora ca ciclul II de studii universitare. Acţiunea a fost reglementată prin HG. Nr. 404/2006.

            - restructurarea şi reorganizarea agenţiei responsabile cu gestionarea programelor europene de educaţie şi formare profesională, prin fuzionarea agenţiilor Leonardo şi Socrates într-o unică agenţie naţională (ANPCDEFP).

 

BANI MAI MULŢI PENTRU CERCETARE

În 2006, fondurile de la bugetul de stat pentru cercetare (0,37% din PIB) au crescut de 1,5 ori faţă de 2005 şi aproape s-au dublat faţă de 2004 (0,21% din PIB).

Pentru Programul Cercetare de Excelenţă s-au alocat 481 mil. lei pentru 2006, respectiv de trei ori mai mult decât în 2005.

În vederea dezvoltării infrastructurii de transfer tehnologic şi inovare, prin Programul “INFRATECH”, până în prezent au fost autorizate să funcţioneze 9 incubatoare, 10 centre de transfer tehnologic, 4 centre de informare tehnologică, 7 parcuri ştiinţifice şi tehnologice, în diverse regiuni ale ţării: Arad, Bucureşti, Craiova, Cluj-Napoca, Deva, Iaşi, Râmnicu-Vâlcea, Timişoara, Tulcea.

În perioada 2005-2006 au fost susţinute 41 de programe nucleu iniţiate de institutele naţionale de cercetare-dezvoltare. În cadrul acestora se derulează 720 de proiecte de Cercetare-Dezvoltare, cu circa 180 de obiective de cercetare.

 

ASISTENŢĂ ŞI PROTECTIE SOCIALA

 

PENSII

In programul de guvernare al PNL se prevedea creşterea pensiilor în termeni reali cu aproximativ 30% până în anul 2008 (faţă de nivelul înregistrat în 2004)

Ce s-a realizat:

- Măsurile adoptate de actuala guvernare au condus la o creştere a pensiei medii din sistemul public de pensii (asigurări sociale de stat şi agricultori) la 325 lei în decembrie 2006, faţă de 211 lei în luna decembrie 2004, ceea ce reprezintă o creştere cu 54,0% în termeni nominali şi cu 35,2% în termeni reali, în raport cu angajamentul prevăzut în Programul de guvernare de creştere a pensiilor în termeni reali cu aproximativ 30% până în 2008.

- Pensia medie a agricultorilor a crescut mai accentuat, de la 79 lei la 140 lei, cu 77,2% în termeni nominali, respectiv cu 55,6% în termeni reali.

SOMAJ

- Ca urmare a dezvoltării economice şi sociale, rata şomajului înregistrat a scăzut în perioada decembrie 2004 - decembrie 2006 de la 6,3% la 5,2%.

Prin implementarea Programului de  ocupare a forţei de muncă, în anul  2006, s-a realizat încadrarea în muncă a unui număr total de 509.127 persoane (faţă de 380.000 persoane, cât era prevăzut în program).

Din numărul total de persoane încadrate, 197.864 sunt femei, respectiv  38,9% din totalul persoanelor ocupate

 

SALARII

În anul 2006, câştigul salarial mediu brut a fost de 1150 lei, cu 18,8% mai mare decât în anul 2005, iar câştigul salarial mediu net a fost de 862 lei, cu 15,5% mai mare decât în anul 2005.

Astfel, în primii doi ani de guvernare, câştigul salarial mediu brut a crescut cu 40,6% (de la 818 lei în 2004 la 1150 lei în 2006), reprezentând 2/3 din creşterea totală de 60% prevăzută în Programul de guvernare, iar câştigul salarial mediu net cu 43,9% (de la 599 lei în 2004 la 862 lei în 2006).

Exprimat în euro, câştigul salarial mediu brut în anul 2005 a fost de 267 euro, iar în anul 2006 a fost de 326 euro, în creştere faţă de anul 2004, când se situa la nivelul de 202 euro.

La sfârşitul anului 2006, câştigul salarial mediu net a fost de 1099 lei, ceea ce înseamnă 322 euro faţă de 177 euro în decembrie 2004.

Castigul salarial minim brut: 2003-250 lei, 2004-280 lei, 2005-310 lei, 2006-330 lei

Venitul minim garantat s-a indexat cu 7% în 2005 faţă de 2004 şi cu 5% în 2006 faţă de 2005.

Numărul mediu de beneficiari în anul 2005 a fost de 390.000 familii şi persoane singure, diminuându-se în anul 2006 la 360.000 familii şi persoane singure.

 

ALOCATII

Guvernul a luat măsuri pentru susţinerea familiilor tinere.

Astfel, a fost aprobată Legea nr. 396/2006 privind acordarea unui sprijin la constituirea familiei, în care cel puţin unul dintre soţi se află la prima căsătorie şi al cărui cuantum este echivalentul în lei a 200 de euro.

Alocaţia de stat pentru copii

- a crescut de la 21 lei, în 2004, la 23 lei în 2005 şi 24 lei în 2006.

- începând cu 1 ianuarie 2007, se acordă alocaţia de stat pentru copii în cuantum majorat de 200 lei lunar, până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 (3) ani şi un stimulent de 100 lei lunar – în situaţia în care se optează pentru intrarea pe piaţa muncii.

Prin crearea de servicii alternative de protecţie a copilului, s-a reuşit reducerea numărului de copii din sistemul de protecţie, remarcându-se o scădere considerabilă a numărului de copii din instituţii (de la 32.821 copii la 31 ianuarie 2005 la 26.105 copii la 31 decembrie 2006).

 

SANATATE

În concordanţă cu Programul de guvernare, Guvernul a asigurat încă din primul an de guvernare o creştere semnificativă a cheltuielilor publice pentru sănătate, care s-au majorat cu 40% în 2006 faţă de 2004, iar ca pondere în PIB, de la 3% în 2004 la 4% în prezent. 

În numai 2 ani de guvernare, alocaţiile bugetare acordate Ministerului Sănătăţii Publice au crescut de la aproximativ 8,6 mld. lei în 2004 la aproximativ 12,2 mld. lei în 2006.

Fondurile alocate pentru Programul naţional de sănătate s-au majorat, respectiv: pentru prevenţie în patologia nefrologică şi dializă cu 124%, prevenţie şi control a hemofiliei şi talasemiei cu 97%, prevenirea şi combaterea bolilor cardio-vasculare cu 74%, prevenire şi diagnostic precoce în bolile neurologice cu 60%, prevenţia şi controlul în patologia oncologică cu 45%, supravegherea şi controlul infecţiilor HIV/SIDA cu 21%.

natalitatea s-a îmbunătăţit concomitent cu scăderea mortalităţii infantile (de la 16,2% în 2004 la 15% în 2006)

S-au realizat imunizări din schema naţională obligatorie de vaccinare în procent de peste 96%. În anul 2006 s-a achiziţionat cea mai mare cantitate de vaccin gripal din ultimii 17 ani, asigurând astfel vaccinarea antigripală pentru 12% din populaţia României.

 

INTENSIFICAREA LUPTEI ÎMPOTRIVA CORUPŢIEI

În primii doi ani de guvernare, DNA a trimis în judecată 238 de cauze. Printre persoanele inculpate în cursul anului 2006 se regăsesc:

 7 parlamentari

 1 membru al Guvernului

 2 secretari de stat

 2 preşedinţi şi 1 vice-preşedinte de consilii judeţene

 54 de lucrători în poliţie

 71 de administratori la societăţi comerciale

 10 persoane cu funcţii de conducere din sistemul bancar

 magistraţi

 primari şi vice-primari

 1 prefect

 comisari de Gardă Financiară

 inspectori fiscali, lucrători vamali

 directorii unor Societăţi sau Companii Naţionale

 directorii unor Regii Autonome

 directori de societăţi comerciale

 

DEZVOLTARE ECONOMICĂ SUSTENABILĂ

În Raportul Băncii Mondiale din toamna anului 2006 (Doing Business 2007), România ocupă locul 2 în lume şi primul în Europa între ţările reformatoare în domeniul îmbunătăţirii climatului de afaceri.

Potrivit Raportului, România a reformat 6 dintre cele 10 zone ale mediului de afaceri identificate: eliberarea de licenţe, angajarea forţei de muncă, obţinerea de credite, protecţia investitorilor, comerţul exterior şi închiderea unei afaceri

Anul 2006 - recordul absolut în ceea ce priveşte investiţiile străine directe atrase de România:

În anul 2005, conform Băncii Naţionale a României, volumul de investiţii străine directe a fost în valoare de 5,21 miliarde euro.

Numărul de societăţi comerciale cu participare străină nou înregistrate a crescut cu 9,2% în 2006, comparativ cu anul 2005 şi cu 24,7%, comparativ cu  anul 2004. Totodată, capitalul social subscris de societăţile comerciale noi cu participare străină a crescut cu 13,6% în anul 2006, comparativ cu anul 2004.

În perioada ianuarie-decembrie 2006, valoarea investiţiilor străine directe atrase de România a fost de 9,1 miliarde euro.

 

COTA UNICA DE 16%

 

La doi ani de la introducerea cotei unice, efectele sunt considerabile:

1. banii din impozitul pe profit lăsaţi la agenţii economici au fost reinvestiţi, creându-se noi locuri de muncă, dar şi venituri suplimentare la buget.

2. reducerea fiscalităţii a determinat majoritatea patronilor să îşi revizuiască atitudinea faţă de buget; tot mai mulţi au renunţat la munca la negru şi dau dovadă de o tot mai bună disciplină financiară.

3. cota unică de impozitare a salariilor, spre deosebire de cota progresivă, îi încurajează pe cei care doresc să lucreze mai mult; înainte de introducerea cotei unice, din activităţile suplimentare, în afara serviciului de bază, nu se obţinea decât un câştig minim.

 

Aplicarea cotei unice a condus la reducerea poverii declarative a contribuabililor şi la reducerea semnificativă a costurilor de administrare fiscală:

- s-a simplificat procesul de regularizare a impozitului anual.

- s-a redus numărul de decizii de impunere emise anual, prin definirea impozitului pe veniturile din salarii ca impozit final;

- s-a redus numărul  de declaraţii necesare administrării impozitului pe venit şi s-au eliminat obligaţiile declarative pentru persoanele care realizează venituri din salarii;

 

STIMULAREA MUNCII

Efectivul salariaţilor din economie a crescut în luna decembrie 2005, faţă de decembrie 2004, cu  cca. 103 mii persoane, ceea ce înseamnă o creştere cu 2,3%. În luna decembrie 2006, comparativ cu sfârşitul anului anterior, efectivul salariaţilor din economie a crescut cu circa 74 mii persoane, respectiv cu 1,6%.

 

VENITURI BUGETARE MAI MARI

Veniturile bugetului general consolidat au fost în 2005 cu 17,9% mai mari decât în 2004 (un spor de 13,2 mld. lei), ceea ce înseamnă, în termeni reali, o majorare cu 8,1%.

            În anul 2006, creşterea veniturilor a fost în termeni nominali de 22,6%, ceea ce înseamnă un spor de 19,7 mld. lei faţă de anul 2005.

            În termeni comparabili, creşterea veniturilor bugetare din anul 2006 a fost de 15%.

 

SISTEMUL BANCAR

Pe fondul consolidării sistemului bancar şi creşterii credibilităţii acestuia, participarea sectorului bancar la susţinerea dezvoltării economiei s-a amplificat

            În ceea ce priveşte consolidarea sistemului bancar şi creşterea credibilităţii acestuia, a  fost  respectat angajamentul privind privatizarea BCR.

Privatizarea Băncii Comerciale Române (BCR) reprezintă un reper deosebit de important în procesul de consolidare a economiei funcţionale de piaţă în România.

Angajamentul privind finalizarea privatizării BCR a fost respectat, contractul de vânzare-cumpărare a acţiunilor fiind semnat cu ERSTE BANK (Austria).

           

SPRIJINIREA SECTORULUI IMM

- Simplificarea formalităţilor privind intrarea şi ieşirea de pe piaţă a firmelor

- În vederea îmbunătăţirii mediului de afaceri, condiţiile pentru începerea şi derularea unei afaceri sunt comparabile cu cele din Uniunea Europeană, înregistrarea unei firme făcându-se acum în maxim 3 zile, faţă de minim 10 zile în 2004.

- Semnificativ pentru climatul de afaceri este că în prezent o autorizaţie se poate obţine pe baza unei simple declaraţii pe propria răspundere prin care întreprinzătorul declară că îndeplineşte condiţiile legale pentru autorizaţia respectivă

- Una dintre cele mai importante măsuri luate de Guvern în acest sens a fost adoptarea Legii privind susţinerea stimulării dezvoltării IMM; prin acest act normativ a fost armonizată complet definiţia IMM cu Recomandarea Comisiei Europene. Legea a introdus modelul de declaraţie pe propria răspundere cu privire la încadrarea unei întreprinderi ca IMM, declaraţie ce se completează de către reprezentantul întreprinderii interesate şi care este conformă cu modelul de declaraţie prevăzut de Comunicarea Comisiei Europene.

În scopul îmbunătăţirii accesului IMM-urilor la finanţare a fost adoptată Legea nr.240/2005 privind societăţile de micro-finanţare care prevede transformarea ONG-urilor de micro-finanţare în societăţi comerciale care acordă microcredite IMM-urilor (25.000 euro).

- În anul 2005 a fost dezvoltat programul care permite stimularea capitalizării IMM-urilor productive prin returnarea impozitului aferent profitului investit. Bugetul programului  a fost de 24.5 mil. lei.

În anul 2006, Programul pentru sprijinirea dezvoltării IMM-urilor prin fonduri în limita sumelor plătite pentru profitul brut reinvestit a avut un buget de 8 mil. lei.

 

CRESTEREA ECONOMICA

Politica fiscal bugetară, alături de celelalte politici economice, a condus la înregistrarea unui ritm ridicat de creştere economică, creşterea reală a Produsului Intern Brut în primele nouă luni ale anului 2006 atingând nivelul de 7,8% de la 4,1% in anul 2005, adica PIB aproape s-a DUBLAT.

Foarte important în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă şi sănătoasă a economiei este faptul că actuala creştere economică este corelată cu reducerea inflaţiei, care în luna decembrie a anului 2006 a atins nivelul de 4,87% faţă de decembrie 2005.

 

Reforma bugetar fiscala

În bugetul anului 2007, elaborat în anul 2006, din totalul cheltuielilor bugetului general consolidat, cea mai mare parte este îndreptată către finanţarea domeniului asigurărilor şi asistenţei sociale (10,4% din PIB), urmată de finanţarea în domeniul învăţământului (5,2% din PIB) şi sănătăţii (4% din PIB). Aceste alocări au reprezentat cele mai importante fonduri îndreptate către politicile de acompaniament social şi, de asemenea, către continuarea şi consolidarea politicilor de capital uman.

 

INDUSTRIA DEVINE TOT MAI COMPETITIVĂ

În anul 2006 producţia industrială s-a majorat cu 7,1%, după o creştere în 2005 de 2%.

Volumul exportului de produse industriale româneşti a crescut an de an. În 2006 a ajuns la peste 25 mld. euro, în creştere cu 15,8% faţă de 2005, prin găsirea unor nişe de piaţă, în special pentru produsele cu grad avansat de prelucrare, în timp ce importul a crescut cu 25,2%, ajungând la circa 40 mld. euro

Prin Programul de susţinere şi promovare a exporturilor au fost alocate fonduri de  la bugetul de stat de 18,4 mil. lei în 2005 şi 23,4 mil. lei în 2006, pentru participarea la târguri şi expoziţii internaţionale misiuni economice, reprezentanţe, studii de piaţă, oferte şi publicitate pentru mediatizarea climatului de afaceri, diseminarea ofertei de export şi atragerea de investitori străini.

Îmbunătăţirea mediului de afaceri, efectele introducerii cotei unice de impozitare şi atitudinea pozitivă a partenerilor străini faţă de România au condus la atragerea unui volum record de investiţii străine directe în valoare de 9,1 mld. euro în anul 2006,  faţă de 5,2 mld. euro în 2005.

În cadrul procesului de liberalizare şi eliminarea distorsiunilor, de la 1 ianuarie 2007, gradul de deschidere a pieţei de gaze naturale  este de 100% pentru consumatorii industriali, iar în domeniul energiei electrice şi termice a fost majorat gradul de deschidere a pieţei de energie electrică la 83,5%, fiind devansat angajamentul aferent anului 2006, prevăzut în acordurile cu Uniunea Europeană.

 

REFORMA INDUSTRIALĂ

In anul 2006, suma alocată de la bugetul de stat pentru finanţarea programelor destinate susţinerii dezvoltării IMM-urilor, creşterii competitivităţii sectorului IMM şi facilitării confruntării cu concurenţa de pe piaţa Uniunii Europene a fost de aproape 247 mil. lei, reprezentând o creştere de cca. 3 ori faţă de suma alocată în anul 2005.

 

DEZVOLTARE REGIONALA

Pentru programele PHARE CES 2000-2003, absorbţia fondurilor s-a realizat astfel:

            - Programul PHARE CES 2000 (rata de absorbţie: 90,34%);

            - Programul PHARE CES 2001 – SIF (Supplementary Investment Facility) (rata de absorbţie: 79,95%)

            - Programul PHARE CES 2002 – în derulare cu extinderea componentei de dezvoltare a infrastructurii de apă în oraşele mici şi mijlocii (SAMTID) şi infrastructura regională până la 30.11.2007 (rata de absorbţie: 57,15%);

- Programul PHARE CES 2003 – în derulare (rata de absorbţie: 55,14%).

Memorandum-ul de finanţare pentru programul PHARE CES 2004 s-a semnat în decembrie 2004, implementarea lui începând în anul 2005. Contractarea s-a efectuat până în noiembrie 2008 (buget total alocat: 205,991 mil. euro; buget contractat: 203,414 mil. euro; rata de contractare (contract/alocat): 98,75%).

Pentru Programul PHARE Coeziune Economică şi Socială 2005, Ministerul Integrării Europene a lansat procesul de contractare pentru aproximativ 45% din valoarea alocată componentei pentru care îndeplineşte rolul de Autoritate Contractantă (îmbunătăţirea infrastructurii regionale şi locale, sprijin pentru întreprinderile mici şi mijlocii, îmbunătăţirea la nivel regional a protecţiei mediului şi a accesului la educaţie şi pregătire profesională), al cărei buget este de 161,53 mil. euro (125,89 mil. euro PHARE, la care se adaugă 35,64 mil. euro cofinanţare).

 

TRANSPORTURI

Sumele alocate în 2005-2006 pentru domeniul transporturi au fost folosite pentru construcţia şi modernizarea:

            - infrastructurilor aeroportuare (98,3 mil. lei)

- infrastructurilor navale (1456 mil. lei)

- infrastructurilor rutiere – drumuri şi poduri (3.468,9 mil. lei)

- transportului feroviar (3.143 mil. lei)

- transportului în comun – metrou (500,3 mil. lei).

Creditele externe rambursabile au fost folosite pentru:

            - construcţia, modernizarea şi reabilitarea autostrăzilor şi drumurilor naţionale (1021,4 mil. lei);

            - modernizarea infrastructurii şi achiziţionarea de echipamente şi mijloace de transport feroviar (792,2 mil. lei);

            - modernizarea transportului feroviar public de călători cu metroul (196,7 mil. lei)

            - modernizarea infrastructurii navale (14,8 mil. lei);

            - modernizarea infrastructurii aeroportuare (58,6 mil. lei).

Fondurile externe nerambursabile în valoare de 1827,55 mil. lei au fost folosite pentru modernizarea şi reabilitarea infrastructurii rutiere şi feroviare şi întărirea siguranţei rutiere, feroviare şi navale.

În cadrul Programului de autostrăzi s-au continuat lucrările de execuţie pe cca. 310 km, din care 115 km. s-au finalizat şi s-au realizat acţiuni pregătitoare pentru definitivarea documentaţiei în vederea asigurării finanţării şi începerii execuţiei pentru cca. 1.440 km.

În cadrul Programului de modernizare a drumurilor naţionale s-au executat lucrări de modernizare a drumurilor (1438,8 km) în valoare de 603,9 mil. lei şi 83,1 mil. euro. S-au recepţionat 172,2 km de drumuri modernizate şi s-a finalizat construcţia Centurii Craiova în lungime de 14,1 km

 

MEDIU

Legislaţia europeană de mediu a fost transpusă în proporţie de 98%

A elaborată Strategia Naţională şi Planul Naţional de Acţiune în domeniul schimbărilor climatice, precum şi Planul Naţional de Alocare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră pentru anul 2007 şi perioada 2008-2012.

A fost realizată evaluarea preliminară a calităţii aerului pentru şapte regiuni ale ţării, iar municipiile Craiova, Cluj şi Iaşi au fost dotate cu staţii automate de evaluare a calităţii aerului.

Este în derulare Programul de stimulare a înoirii Parcului auto naţional prin care au fost scoase din uz în 2005 şi 2006 circa 31.100 autoturisme cu o vechime mai mare de 12 ani prin alocarea unei sume de aproximativ 25 mil. euro. Programul continuă în 2007 prin alocarea unei sume de 12,8 mil. euro.

Cu sprijinul fondurilor de pre-aderare (PHARE şi ISPA), dar şi al unui împrumut de la Banca Mondială, sunt în diferite etape de pregătire aproximativ 50 proiecte majore privind infrastructura de mediu, valoarea estimată a investiţiilor fiind de circa 3 miliarde euro.

Pentru refacerea infrastructurii de apărare împotriva inundaţiilor din administrarea Administraţiei Naţionale “Apele Române”   s-a alocat prin mai multe hotărâri de guvern un total de 169,3 mil. lei pentru 153 obiective de investiţii, provenind din:

            - Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului - 110,4 mil. lei

            - Fondul pentru mediu - 40,5 mil. lei

- Fondul de rezervă bugetară - 18,4 mil. lei

Prin Programul de Investiţii pe anul 2006 al Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor a fost realizat un număr de 280 obiective, în valoare totală de 672,2 mil. lei, din care:  de la bugetul de stat – 659,2 mil. lei; din credite externe acordate de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei – 13,0 mil. lei.

A crescut volumul încasărilor la Fondul pentru mediu de la 159,5 mil. lei în perioada 2003-2004 la 349,6 mil. lei în perioada 2005-2006 şi s-au finalizat proiecte în valoare de 93,7 mil. lei.

 

POLITICA IN DOMENIUL IT - tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor

Implementarea Proiectului „Economia bazată pe Cunoaştere” este orientată pe mai multe componente:

            - extinderea accesului la tehnologiile TIC şi îmbunătăţirea cunoştinţelor de utilizare a calculatorului;

            - dezvoltarea şi promovarea serviciilor de e-government;

- promovarea comerţului electronic şi acordarea de asistenţă financiară şi tehnică pentru adoptarea soluţiilor inovative în IMM-uri

Π          În cifre, Economia Bazată pe Cunoaştere se va adresa unui număr de 472 de şcoli gimnaziale, 260 de biblioteci publice, 260 de sedii de primării şi 260 de Puncte de Acces Public la Informaţie.

Populaţia totală care va beneficia de pe urma implementării acestui proiect este de peste 1.700.000 de cetăţeni, ceea ce reprezintă 17,7% din totalul populaţiei rurale şi mic urbane din România.

 

AMENAJAREA TERITORIULUI

LOCUINTE

An                   Mediu de construcţie 

            Total

locuinţe           Urban  Rural

2003     29125   14494   14631

2004     30127   15874   14253

2005     32868   15484   17384

2006

(9 luni) 20730   10672   10058

În cadrul Programului privind reabilitarea structurală (consolidarea) a clădirilor de locuit multietajate încadrate în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public, în perioada 2005-2006 s-a finalizat consolidarea sistemului structural la 10 clădiri cu destinaţia de locuinţă, continuându-se lucrările de consolidare contractate la alte 11 clădiri.

Începând cu anul 2005, a fost demarat Programul de reabilitare şi consolidare a unor săli existente, construite înainte de anul 2000. Suma alocată în perioada 2005-2006 a fost de 333,9 mil. lei, fiind incluse la finanţare 235 obiective, din care s-au finalizat 71 obiective, respectiv construcţia a 64  săli de sport şi reabilitarea a 7 săli de sport.

În vederea îmbunătăţirii calităţii vieţii la sate, se derulează Programul privind alimentarea cu apă a satelor şi pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate. Vor beneficia de apă potabilă cca. 3,8 mil. locuitori. În perioada 2005-2006 s-au alocat 453,8 mil. lei şi s-au introdus sisteme centralizate de alimentare cu apă în 325  de localităţi.

În cadrul subprogramului de pietruire, reabilitare şi/sau asfaltare a drumurilor de interes local clasate, în perioada 2005-2006 s-au alocat 131,8 mil. lei şi 55 mil. USD pentru 712 km. drumuri comunale, judeţene sau străzi principale din comune.

Pentru Elaborarea Planurilor Urbanistice Generale şi a Regulamentelor Locale de Urbanism, în anul 2005 s-au alocat 2,6 mil. lei din care s-au elaborat 349 documentaţii în 36 de judeţe, iar în anul 2006 s-au alocat 6 mil lei.

A fost demarată acţiunea de susţinere a autorităţilor administraţiei publice locale pentru identificarea la nivel judeţean a zonelor de risc natural (inundaţii, alunecări de teren, cutremure), prin lansarea a două programe:

            Programul de finanţare a elaborării hărţilor de hazard (inundaţii, alunecări de teren, cutremure)  pentru teritoriul judeţean şi a unei hărţi de risc pilot pentru o zonă cu potenţial mare şi foarte mare de producere a alunecărilor de teren;

            Programul de cofinanţare a hărţilor de risc pentru alunecări de teren.

Ca urmare a inundaţiilor produse în anii 2005-2006, s-au reconstruit 1376 locuinţe şi s-au alocat materiale de construcţii pentru consolidarea şi repararea unui număr de 12.768 locuinţe.

 

 

 

 

 

 

Înapoi



PNL   TNL   ACTUALITATEA   UTILE   OPINII   WEEK-END   SPECIAL  Prima pagină

liberalii :  contact

© Liberalii Tismanei – 2005